Wanneer naar de osteopaat?

Patienten met rug- of nekpijn, uitstralende pijn, migraine, whiplash, slechte darmwerking,

buikpijn of sportblessures bezoeken met regelmaat de osteopaat. Veel mensen leven met

klachten die niet eenvoudig te behandelen zijn. Sommige mensen krijgen de boodschap

uitbehandeld te zijn of dat ze maar met de klachten moeten leren leven.

Zowel met chronische-, langdurige -, recidiverende -, moeilijk te behandelen, als acute

klachten kunt u bij ons terecht. Ook een preventieve behandeling is uiteraard mogelijk,

we brengen de auto tenslotte ook ieder jaar voor een apk keuring naar de garage. Beter

voorkomen dan genezen zeggen we altijd! Tijdens de behandeling ondersteunen we uw

gezondheid en verbeteren we het zelfherstellend vermogen wat een positieve invloed

heeft op de immuniteit.

Omdat de osteopaat het totale lichaam behandelt, is het onmogelijk om alle indicaties te beschrijven. Hieronder vindt u een lijst met mogelijke klachten waarmee u bij “Osteopathie Sluis” aan het juiste adres bent. Herkent u deze klachten, heeft u een vraag of wilt u een afspraak

maken? Aarzel niet om contact op te nemen met ons.

Meest voorkomende klachten:

• Hoofdpijn, migraine, whiplash, aangezichtspijn
    • Nekpijn (hernia, torticollis, blokkades, uitstraling in de arm, etc.)
    • Rugpijn (lumbago, ischias, blokkades, hernia, uitstraling in de bil of in het been, etc.)
    • Klachten aan schouder, elleboog, pols, heup/lies, knie, enkel en voet zowel acuut als chronisch
    • Bekkenpijn, bekkeninstabiliteit,
    • pre-/postnatale klachten, blaasontsteking,
    • Incontinentie
    • Maagzuur/-pijn, misselijkheid, opgeblazen gevoel, darmklachten/-krampen, buikpijn, spijsverteringsklachten, obstipatie, spastische darm
    • Menstruatieklachten, PMS
    • Keel -/neus- en oorproblemen, oorsuizen
    • Kaakproblemen
    • Vermoeidheidsklachten, stress
    • Sportblessures
    • Acute klachten, spier-/ gewrichtsontstekingen (tendinitis,
    • tennis-/golfelleboog, RSI, impingement, bursitis, etc.)
    • Spier -/ gewrichtspijn (artrose, fibromyalgie, reumatische klachten, chronische ontstekingen, etc.)
    • Slapende handen of voeten
    • Zware, onrustige of vermoeide benen
    • Eczeem, allergieën
    • Na een ongeval of operatieve ingreep